Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
strony internetowej: https://www.adwokatmurdza.pl
PREAMBUŁA
Zważywszy, że:
- Administratorem strony internetowej prowadzonej pod adresem: https://www.adwokatmurdza.pl, zwanej dalej: „Strona Internetowa”, jest Kancelaria Adwokacka Adw. Damian Murdza, ul. Szopena 17, 35–055 Rzeszów, NIP: 8631657647, REGON,REGON: 364936774, tel.: +48695460778, e‑mail: damianmurdza@adwokatmurdza.pl, dalej zwana: Kancelaria.
- Administratorem Danych Osobowych uzyskanych za pośrednictwem strony internetowej https://www.adwokatmurdza.pl jest adwokat Damian Murdza, dalej zwanym: Adwokat.
- Adwokat prowadzi działalność zgodnie z obowiązującymi go zasadami etyki oraz regulacjami prawnymi, w tym w szczególności z poszanowaniem prawa do prywatności osób fizycznych, ich dóbr osobistych oraz uwzględnieniem prawa ochrony danych osobowych.
- W związku z prowadzoną działalnością, a w szczególności w związku z administrowaniem strony internetowej: https://www.adwokatmurdza.pl, Adwokat przetwarza dane osobowe.
- Niniejsza Polityka Prywatności zapewnia zgodność działalności Adwokata z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), dalej: „RODO”, jak również innych przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych.
- Adwokat jest świadom znaczenia należytej ochrony danych osobowych w ramach prowadzonej przez niego działalności, w tym zwłaszcza praw i wolności osób, których dane dotyczą.
Adwokat wprowadza Politykę Prywatności strony internetowej: https://www.adwokatmurdza.pl, w tym usługi Porady Prawne Online zwaną dalej: „Polityką Prywatności”:
§ 1
Postanowienia ogólne. Zakres stosowania Polityki Prywatności
- Polityka Prywatności reguluje:
- zasady przetwarzania danych osobowych w Kancelarii;
- bezpieczeństwa danych osobowych w Kancelarii;
- procedury związane z naruszeniem ochrony danych osobowych w Kancelarii;
- sposób uwzględnienia tajemnicy adwokackiej przy przetwarzaniu danych osobowych w Kancelarii.
- Politykę Prywatności stosuje się do wszelkich czynności związanych z przetwarzaniem danych osobowych w Kancelarii, w tym w szczególności do przetwarzania danych osobowych uzyskanych w związku ze świadczeniem pomocy prawnej przez Kancelarię w ramach usługi Pomoc Prawna Online.
- Politykę stosuje się niezależnie od tego, czy w związku z przetwarzaniem danych osobowych Adwokat pełni funkcję administratora danych osobowych, podmiotu przetwarzającego czy też odbiorcy danych.
§ 2
Zasady przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe w Kancelarii są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, Polityką Prywatności oraz innymi aktami obowiązującymi w Kancelarii. Dane osobowe w Kancelarii są:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”);
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami („ograniczenie celu”);
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”);
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; należy podjąć wszelkie rozsądne działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane („prawidłowość”);
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, które dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane („ograniczenie przechowywania”);
- przetwarzanie w sposób zapewniające odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).
- Jeżeli przetwarzane w Kancelarii dane osobowe, której dane dotyczą, zbierane są od tej osoby, Adwokat realizuje wobec niej obowiązek informacyjny w zakresie określonym w art. 13 RODO.
- Jeżeli przetwarzanych w Kancelarii danych osobowych nie pozyskano od osoby, której dane dotyczą, Adwokat realizuje wobec tej osoby obowiązek informacyjny w zakresie określonym w art. 14 RODO, chyba że dane osobowe muszą pozostać poufne zgodnie z obowiązkiem zachowania tajemnicy adwokackiej.
- Jeżeli w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kancelarii osoba, które dane dotyczą, zgłasza zamiar realizacji któregokolwiek prawa lub wolności przewidzianego w RODO, Adwokat podejmuje decyzję co do uwzględnienia tego żądania, mając na uwadze RODO i inne obowiązujące przepisy prawa, jak również zasady etyki adwokackiej. Jeżeli żądanie zostanie zgłoszone innej osobie niż Adwokat, wówczas osoba ta niezwłocznie przekazuje je Adwokatowi.
- Adwokat prowadzi rejestr, w którym ujawniane są wszystkie czynności przetwarzania danych osobowych dokonywane w Kancelarii.
- Adwokat może powierzyć przetwarzanie danych osobowych podmiotowi niedziałającemu w ramach Kancelarii, o ile nie sprzeciwiają się temu obowiązujące przepisy prawa lub zasady etyki adwokackiej. W takim przypadku Adwokat zawiera z podmiotem przetwarzającym umowę o powierzenie przetwarzania danych osobowych zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 28 RODO. Do powierzenia przetwarzania danych osobowych nie jest uprawniona w Kancelarii inna osoba poza Adwokatem.
- Adwokat nie przekazuje danych osobowych przetwarzanych w Kancelarii do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych w rozumieniu RODO. Jeżeli jednak okaże się to absolutnie konieczne, wówczas przekazanie danych osobowych następuje zgodnie z postanowieniami rozdziału V RODO.
§ 3
Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych
- Adwokat zapewnia środki organizacyjne i techniczne w celu skutecznej realizacji zasad ochrony danych osobowych oraz w celu nadania przetwarzaniu niezbędnych zabezpieczeń, tak by spełnić wymagania wynikające z RODO i z innych przepisów prawa oraz chronić prawa i wolności osób, których dane dotyczą. Stosowane zabezpieczenia ochrony danych osobowych odpowiadają możliwemu ryzyku naruszenia praw osób, których dotyczą.
- Adwokat zapewnia minimalizację przetwarzanych danych osobowych, w szczególności poprzez:
- ograniczenie zakresu i ilości przetwarzanych danych osobowych w stopniu adekwatnym do celów przetwarzania;
- ograniczenie dostępności danych osobowych wyłącznie do osób posiadających upoważnienie od Adwokata oraz zobowiązanych do zachowania poufności;
- ograniczenie miejsc, w których dokonywane są czynności przetwarzania danych osobowych;
- ograniczenie czasu przetwarzania danych osobowych wyłącznie do czasu wymaganego przepisami RODO oraz innymi przepisami prawa izasadmi etyki adwokackiej.
- Przetwarzanie danych osobowych w formie elektronicznej dopuszczalne jest wyłącznie na przeznaczonych do tego urządzeniach przez Kancelarię.
§ 4
Gromadzenie danych zbieranie automatycznie
- Kancelaria gromadzi dane za pomocą plików Cookies.
- Polityka plików Cookies dostępna jest pod adresem strony internetowej: https://www.adwokatmurdza.pl/polityka-cookies/ .
- Kancelaria wykorzystuje pliki Cookies w celu analizy statystycznej ruchu na Stronie Internetowej.
- Kancelaria zabezpiecza Stronę Internetową między innymi z zabezpieczeń reCaptcha. Polityka prywatności systemu reCaptcha dostępna jest pod adresem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl.
§ 5
Procedury związane z naruszeniem ochrony danych osobowych
- Adwokat i wszystkie osoby przetwarzające dane osobowe na polecenie Adwokata zobowiązują się podejmować wszelkie zgodne z prawem środki zaradcze, w tym w szczególności przestrzegać warunków określonych w Polityce Prywatności, aby nie dopuścić do naruszenia danych osobowych.
- Przez naruszenie ochrony danych osobowych należy rozumieć naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
- W przypadku wykrycia naruszenia danych osobowych, jak również w przypadku próby lub ryzyka takiego naruszenia, osoba przetwarzająca dane osobowe jest zobowiązana do natychmiastowego podjęcia niezbędnych działań zaradczych oraz do zawiadomienia Adwokata, nie później niż w ciągu godziny od wykrycia naruszenia albo
próby lub ryzyka takiego naruszenia. - W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych Adwokat bez zbędne zwłoki – w miarę możliwości, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia – zgłasza je organowi nadzorczemu właściwemu, chyba że jest mało prawdopodobne, by naruszenie to skutkowało ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
- Jeżeli naruszenie ochrony danych osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenie praw lub wolności osób, której dane dotyczą, Adwokat bez zbędnej zwłoki zawiadamia osobę, której dane dotyczą, o takim naruszeniu, chyba że zachodzą okoliczności określone w art. 34 ust. 3 i 4 RODO lub w innych przepisach prawa.
- Adwokat prowadzi w formie pisemnej rejestr naruszeń ochrony danych osobowych, w którym szczegółowo opisuje:
- okoliczności naruszenia ochrony danych osobowych;
- skutki naruszenia ochrony danych osobowych;
- podjęte działania zaradcze.
§ 6
Odpowiedzialność za wykonanie Polityki Prywatności
- Adwokat ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie w Kancelarii dane osobowe oraz za wdrożenie i przestrzeganie Polityki Prywatności w Kancelarii.
- Adwokat zapewnia, że osoby dokonujące czynności przetwarzania danych osobowych w Kancelarii:
- ukończyły szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych uwzględniając stan prawny po wejściu w życie RODO;
- zostały pisemnie upoważnione do przetwarzania danych osobowych i dokonują tego wyłącznie na polecenie Adwokata;
- pisemnie zobowiązały się do zachowania w tajemnicy przetwarzanych danych osobowych.
- Adwokat udziela upoważnienia do przetwarzania danych osobowych wyłącznie aplikantom adwokackim, osobom zatrudnionym przez Adwokata na podstawie umowy o pracę, praktykantom lub osobom, z którymi Adwokat zawarł pisemną umowę cywilnoprawną.
- Adwokat, z własnej inicjatywy lub na wniosek osoby przetwarzającej dane osobowe, udziela jej porad, informacji, wskazówek, a także wiążących poleceń dotyczących ochrony danych osobowych, w tym Polityki Prywatności.
- Za naruszenie Polityki Prywatności osoby przetwarzające dane osobowe mogą ponosić odpowiedzialność na zasadach określonych w odrębnych przepisach. W szczególności naruszenie Polityki Prywatności może stanowić:
- każda osoba dokonująca operacji przetwarzania danych osobowych może zgłaszać Adwokatowi propozycję optymalizacji systemu danych osobowych w Kancelarii, mając na względzie przede wszystkim ochronę praw i wolności osób, których dane dotyczą. Zgłoszone propozycje mogą w szczególności skutkować zmianą Polityki Prywatności lub przeglądu, o którym mowa w § 8 ust. 4.
- przyczynę uzasadniającą wypowiedzenie umowy o pracę;
- ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych uzasadniające rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika;
- ważny powód wypowiedzenia umowy zlecenia lub umowy o świadczenie usług.
§ 7
Tajemnica adwokacka
- Dane osobowe, o których Adwokat dowiedział się w związku z udzielaniem pomocy prawnej, stanowią tajemnicę adwokacką.
- Przetwarzanie danych osobowych stanowiących tajemnicę adwokacką odbywa się z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 26 maja 1982 r. — Prawo o adwokaturze (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 2368 z późn. zm.) oraz Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (Kodeks Etyki Adwokackiej).
§ 8
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Polityce stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa,w tym w szczególności przepisy RODO.
- Polityka Prywatności została sporządzona w formie pisemnej w jednym egzemplarzu. Podpisany oryginał Polityki Prywatności przechowywany jest w Kancelarii. Polityka Prywatności dostępna jest również pod adresem: https://www.adwokatmurdza.pl/polityka-prywatnosci/.
- Polityka prywatności wchodzi w życie z dniem 16 lutego 2020 r.
- Polityka Prywatności obowiązuje do czasu jej zmiany lub uchylenia. W razie potrzeby, nie rzadziej niż raz w ciągu sześciu miesięcy, Adwokat dokonuje przeglądu Polityki Prywatności, uwzględniając w szczególności analizę skutków jej obowiązywania dla ochrony danych osobowych oraz ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą. Adwokat dokona zmiany Polityki Prywatności w szczególności w przypadku, gdy zmianie ulegną obowiązujące regulacje prawne w zakresie ochrony danych osobowych.